שנת שירות בתנועה הקיבוצית
מקומות שיבוץ

פנימיית עין גדי

קצת על המקום

פנימיית עין גדי הינה פנימייה חינוכית הנמצאת בלב קיבוץ עין גדי המוקף בנוף מדברי, צמחיה וים המלח.
הפנימייה מונה כ85 חניכים וחניכות.
נוער הפנימייה והנעורים מגיעים מרקעים משפחתיים, לימודיים וחברתיים שונים, עם מוכוונות שונה בתהליך ההתפתחות האישי של כל נער ונערה, דבר היוצר מגוון רחב של צרכים.
אחד המאפיינים המייחדים את פנימיית עין גדי הוא שילוב נוער הפנימייה ונוער הקיבוץ בעשייה משותפת ויומיומית.
ילדי הפנימייה והנעורים מתחנכים יחד תחת אותה מסגרת בלתי פורמלית, יוצאים לאותם הטיולים, מוזמנים לאותן הפעולות, מכינים את טקסי הקיבוץ בחגים השונים ולוקחים חלק פעיל ומעורב מאוד בחיי החברה והתרבות בקיבוץ.
הדגשים המובילים את המקום הם פיתוח מודעות ומעורבות חברתית, תוך פיתוח מנהיגות צעירה של הנוער וכחלק מכך ביצוע מלא של אירועי הפנימייה והקיבוץ, יצירת אווירה משפחתית על ידי חניכה של השכבות בוגרות את השכבות צעירות, מבנה צוותי מותאם ומקיף (אם בית משותפת, רכז לימודי, צוות מדריכים קטן וכדומה) ומספר מצומצם של חניכים המאפשר קשר אישי ועמוק. דגש נוסף הוא קידום ופיתוח כישורי החניכים במגוון תחומי עניין.
שגרת היומיום של הנוער מתחילה בבית הספר ולאחר מכן בשעות אחה"צ מתקיימת פעילות חברתית רחבה הכוללת: חוגים, מועצת חניכים, פעולות שכבתיות, פעולות נושא, תנועת נוער "איחוד חקלאי", שיחות קבוצה ושיחות אישיות, פעילויות שישי, קבלת שבת ועוד.
מחוץ לשגרה מתקיימים במהלך השנה טיולים, סמינרים ואירועים נוספים.

תפקיד הש“שנים במסגרת

הקומונה פועלת בשני ערוצי חינוך בעין גדי: הפנימייה והנעורים. התפקידים בקומונה מתחלקים כך שמתוך חברי הקומונה ישנם 2 המשובצים כש״ש נעורים, כלומר של נוער הקיבוץ ו8 חברי קומונה משובצים לפי שכבות בפנימייה. המטרה המשותפת של הקומונה היא לייצר חיבורים בין חניכי הפנימייה עם נוער הקיבוץ באופן שוטף.
הש"שים בשנת השירות בעין גדי הם חלק בלתי נפרד מהצוות החינוכי ונתפסים בעיני כל כאנשי חינוך בצמיחה ומהווים אבן דרך משמעותית בחיי ילדי הפנימייה והנעורים בקיבוץ. הש"שים שותפים בשיח קבלת החלטות, דעתם נחשבת וחשובה מתוך הסתכלות רחבה וקרובה יותר לבני נוער בפנימייה והקיבוץ.
בעניינו, הקומונה היא קבוצה בוגרת שיש ללמוד ממנה ולקחת מהתנהגותה ופועלה דוגמה,
אנו שואפים שכל קבוצה וחניך הן בפנימייה והן בנעורים ילמדו, ישאלו והתעניינו במהלך חייהם של הקומונה, וירצו לקבל את דמויות הקומונה כדמויות משמעותיות שניתן לקחת מהם כלים להתקדמות בחיים וכדמויות לדוגמה לניהול חיים משותפים ונכונים.
כחלק משנת השירות בעין גדי הש"שים מתנסים בפיתוח פרויקט אישי לאורך השנה, העוסק בנושא לבחירתם החופשית, מתוך רצון להעצים את תחומי העניין שלהם, הפרויקט מאורגן ומבוצע על כל שלביו על ידי הש״ש תוך ליווי מהצוות הבוגר.
נוסף על כך ישנו דגש על ניהול שיח כנה ומאפשר מתוך ראייה של ההתקדמות האישית והקבוצתית, הקמה וניהול אירועים והדרכת קבוצות אישיות ומעורבבות.
רובו המוחלט של חניכי הפנימייה משתתפים בתוכנית "ביכורים" (מצויינות במוזיקה, אומנות ותאטרון) הפועלת בבית הספר. ש"שים עם הרקע המתאים, יוכלו לקחת חלק בליווי המגמות ובפרוייקטים השונים הנלווים אליהם.

כנסי התמיינות
שם הכנס
מועד התחלה
מועד סיום
כנס 1
05/01/2024
06/01/2024
כנס 2
19/01/2024
20/01/2024
עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

GoUp