שנת שירות בתנועה הקיבוצית
מקומות שיבוץ

נווה מדבר – ניצנה

קצת על המקום

בניצנה, הממוקמת כ-70 ק"מ דרומית מערבית לבאר שבע, בלב המדבר והמרחבים האינסופיים, קיימת קהילה חינוכית ובה פרויקטים מגוונים ובניהם כפר הנוער 'נווה מדבר'. הכפר פונה לבני נוער מהחברה הבדואית שרוצים לקחת את האחריות לידיים ולחולל שינוי. החניכים מגיעים לניצנה ומקבלים כלים שאתם יוכלו לצאת אל החיים ולהפוך את העולם למקום טוב יותר. נווה מדבר בפרט וניצנה בכלל שמה דגש על עידוד יוזמות אישיות ומתן אפשרויות לכל אחד. זה המקום לחלום ולהגשים!

תפקיד הש“שנים במסגרת

כפר הנוער נווה מדבר ניצנה הוא כפר נוער בדואי הראשון והיחיד מסוגו בארץ. בכפר מתחנכים כ-130 חניכים מכיתה ט-יב מהיישובים הבדואים בדרום. כפר הנוער ממוקם בניצנה שממוקמת כ-40 ק"מ דרומית לבאר שבע סמוך לגבול עם מצריים, בניצנה קיימות שתי שנות שירות, מכינה חצי שנתית ועוד כ-11 פרויקטים שונים. כפר הנוער כולל בתוכו פנימייה, משק חקלאי חינוכי ובית ספר. תפקיד הש"שין הוא מאוד גדול בכפר, בראש עומדת העבודה השוטפת של תחזוקת הפנימייה, שהייה עם חניכים, ליווי והפעלת חוגים כמו חוגי טיולים, חוגי מוזיקה, משחקי כדור, אופניים, חדר כושר, בריכה, קרמיקה, ועבודה בנוי עם חניכים. הש"שנים הם לב הכפר ומהווים חלק גדול ומרכזי. בפנימייה קורית עיקר הפעולה החינוכית ובה החניכים מתחנכים ומתפתחים. במשק עובדים הש"שינים וצוות המשק יחד עם חניכים בענפים שונים: לול, מכוורת, חממות ובית מחסה לחיות פצועות. החניכים עוברים תהליך חינוכי חשוב וגדול בעבודה במשק. ובנוסף למשק ולפנימייה יש עבודה בבית הספר על פרויקטים חינוכיים שונים, כניסה לשיעורים ומתן עזרה לחניכים בבית הספר
כל ש"שין אחראי יחד עם עוד ש"שין אחת או שניים על שכבה בכפר ויחד איתם יש צוות מדריכים בוגר שכולל גם מדריכים בדואים וגם יהודים. השינשינים מהווים מעין אחיות ואחים גדולים לחניכים, ואלו פונים אליהם לכל מה שהם צריכים בזכות קרבת הגילאים.

כנסי התמיינות
שם הכנס
מועד התחלה
מועד סיום
מיונים לנווה מדבר
05/01/2024
06/01/2024
מיונים לנווה מדבר
12/01/2024
13/01/2024
עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

GoUp