שנת שירות בתנועה הקיבוצית
מקומות שיבוץ

מרכז חירום בלב הדסים

קצת על המקום

"בלב הדסים" הינו מרכז חירום לילדים בסיכון בגילאי 3-14 השייך לוויצ"ו העולמית. המרכז ממוקם בכפר הילדים והנוער "הדסים", וכפוף מבחינה טיפולית ומקצועית לפיקוח של מרכזי החירום במשרד הרווחה.

המרכז פועל מספטמבר 2006, מהווה מסגרת הגנה ואבחון לילדים במצבי משבר וסיכון, כתוצאה ממצבי הזנחה והתעללות מצטברים, או כתוצאה ממצבים המחייבים הרחקה מיידית מהבית.
המרכז מעניק טיפול רב-מקצועי לילדים שהוצאו בצו בימ"ש מבתיהם תוך שיתוף פעולה עם הגורמים המטפלים בקהילה.
המרכז עובד 365 ימים בשנה, 24 שעות ביממה.

המטרות העיקריות של המרכז הינן:
הבטחת הגנה ושמירה פיזית ונפשית לילדים
אבחון כוללני
תכנון וביצוע התערבות טיפולית קצרת מועד במטרה לאפשר לילד למצות את יכולותיו ולגבש תוכנית טיפולית להמשך.

מרכז החירום פועל 24 שעות ביממה במשך כל ימות השבוע, מכיל עד 16 ילדים בו זמנית והשהייה בה מיועדת לתקופה של 3-6 חודשים (בפועל, קורה שילד נשאר מעבר ל-6 חודשים עד למציאת מסגרת עבורו). במסגרת שהות הילד במרכז, הוא משלים פערים לימודיים בכיתות הלימוד-תוך בניית תוכנית לימודים אישית, מתרגל לשיגרת חיים תוך סדר יום מובנה, גבולות, קבלת סמכות, תיווך ויצירת קשרים חברתיים, העשרה, ביסוס אמון. כל השהייה הינה אבחונית לצורך גיבוש תוכנית טיפולית להמשך.

תפקיד הש“שנים במסגרת

תפקיד הש׳׳ש במסגרת של מרכז חירום מתמקד בשילוב מלא בתוך צוות ההדרכה של המרכז , לבין פרוייקטים יחודיים של הקומונה . הש׳׳ש נמצאים עם הילדים במהלך סדר היום שלהם – לפי משמרות בוקר וצהריים . במהלך המשמרת הש׳׳ש יוצר קשר של מבוגר מיטיב עם הילדים , ועוזר להם לצלוח את שגרת היום .
בנוסף למשמרות עם הילדים , הש׳׳ש עושים קייטנות , חוגים , חונכויות , ופרוייקטים במרכז שמטרתם לשמח ולהוסיף אווירה צעירה וכיפית עבור הילדים .
כל ש׳׳ש במהלך השנה מלווה בהדרכות פרטניות וישיבות עם הצוות הפסיכוסוציאלי , על מנת להבין את עולמם הפנימי של הילדים , וללמוד על הדרך המתאימה לטפל בהם .

כנסי התמיינות
שם הכנס
מועד התחלה
מועד סיום
מיון מרכז חירום
25/01/2024
25/01/2024
מיון מרכז חירום
18/02/2024
18/02/2024
עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

GoUp