שנת שירות בתנועה הקיבוצית
מקומות שיבוץ

חוות הנוער הציוני

קצת על המקום

חוות הנוער הציוני הוא כפר נוער בלב ירושלים. החניכים הנמצאים בכפר הינם בני 12-18 רובם עולים ממדינות חבר העמים אבל גם ממדינות נוספות. חלקם עלו עם משפחותיהם וחלקם במסגרת נעל"ה (נוער עולה ללא הורים). לצד אלה ישנם גם חניכים צברים ילידי הארץ חלקם דור שני לעלייה אשר הוריהם עדיין מתמודדים עם מצוקות כלכליות, פערי שפה ותרבות וקושי לגדל את הילדים בתנאי מגורים לא פשוטים. בעבודה עם החניכים אנחנו מנסים לאתר את נקודת החוזק של החניכים ולהעצים אותם. יש בכפר חוגי ספורט רבים, מוסיקה עם האקדמיה, ריקוד ברמה גבוהה, שחייה עם הפועל ירושלים, כדורגל וכדורסל עם הפועל ירושלים, סייף ועוד. ישנה גם וכלבייה לאילוף כלבים.ומשתלה משגשגת.
בעזרת הש"ש אנחנו מנסים לעודד את החניכים למצוא נישה טובה נכונה ומעצימה עבורם.

תפקיד הש“שנים במסגרת

הש"ש הם הכח הצעיר הדינמי והמשתנה בכפר. אתם מביאים לחניכים שלנו, שמרביתם לא נולדו בארץ, הווי ארצ-ישראלי ולחלקם חוויה מתקנת לאחר שכבר הספיקו לפגוש את הישראלי המכוער שלועג להם ומזלזל בהם.
הש"ש הוא חלק מצוות ההדרכה אך אינו עוסק במשמעת אלא מהווה דמות בוגרת תומכת ומייעצת, אוזן קשבת ולב פתוח. הצוות מוקיר ומעריך את עבודת הש"ש והעבודה המשותפת עם צוות ההדרכה מעשירה ומעצימה.
החניכים מגיעים ברובם מרקע לא פשוט ולאחר התמודדויות חיים מורכבות. לצידם ישנם ישראלים צברים שחלקם ממשפחות מסודרות יותר כך שישנם פערי תרבות, שפה ורקע. בכפר מגמת מוסיקה גדולה ומפותחת, ענפי ספורט ברמה גבוהה מאוד כולל שחייה, שחייה צורנית, סייף, להקת ריקוד ואקדמיה לכדורגל וכדורסל.

הציפייה מכם היא ליצור, ליזום ולפעול במישורים השונים- בקשר האישי, בעבודה הקבוצתית וגם מול כלל חניכי הכפר. לקרב את העולם היהודי ישראלי לחניכים לצד מתן כבוד, הערכה ואמפטיה לאוכלוסיה העולה לתרבות, לערכים, לקושי וליופי שהם מביאים איתם במעבר לישראל ושינוי הזהות. בנוסף, בשעות הבוקר, הש"ש משולבים בביה"ס כחונכים, מלווים לטיפולים רפואיים, עובדים בנוי , בביה"ס או באחזקה לבחירתם, ישנה גם משתלה פעילה עם קטיף פטל ואוכמניות…מכוורת חדשה… כך שמי שאוהב עבודת כפיים יכול להנות מעשייה משמעותית גם בתחום זה. עוד אצלינו- בי"ס לילדים עם אוטיזם והש"ש יכולים לבחור להתנדב גם בעבודה איתם. משימה נוספת ומהותית של הש"ש יחד עם המורה לשל"ח -הדרכת הטיולים השנתיים!! זהו אתגר שהש"ש הוכיחו את עצמם ותרמו בו רבות.
בשבתות, ולקראת חגים ואירועים מיוחדים מעבירים ש"ש פעילויות לכלל חניכי הכפר יחד ויוצרים פרוייקטים ומסורות חדשות מתוך עולמם.

אם את/ה אוהב אדם, פתוח לפגוש ולהכיר, מוכן/ה לעבודה קשה ויצירתית…אם את/ה סקרן/נית ורוצה ללמוד ולהתפתח, שואף/פת להעשיר את עצמך וסביבתך ומוכן/ה לאתגר…בוא/י!!! מחכים לך 🙂

כנסי התמיינות
שם הכנס
מועד התחלה
מועד סיום
חוות הנוער הציוני
08/02/2024
09/02/2024
עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

GoUp