שנת שירות בתנועה הקיבוצית
מקומות שיבוץ

בית חינוך אופק

קצת על המקום

לכל מי שמחפש.ת שנת שירות מעניינת, מספקת ומשמעותית – בית חינוך "אופק" הוא המקום בשבילכם.ן! "אופק" הוא בית ספר קיבוצי המשלב מגוון אוכלוסיות שונות: קיבוצניקים, עירוניים, יהודים, מוסלמים, נוצרים, מאוכלוסיית צד"ל (משפחות לבנוניות שסייעו לישראל במלחמת לבנון והוברחו לארץ מכן מחשש לחייהם).
בבית החינוך לומד נוער נורמטיבי, אך בכל שכבה מצויה גם כיתת חינוך מיוחד – נערים בעלי לקויות למידה ולעתים בעיות התנהגותיות או רגשיות.
"אופק" משלב, לצד לימודים חווייתיים ובעלי יחס אישי (למשל, מועדונית לימודית לילדי צד"ל), פעילות חברתית המתבססת על עשייה של החניכים: יום עבודה לכל שכבה, סמינר שנתי לבחירת החניכים, ערב תרבות לכל שכבה, ועוד אינספור טיולים, אירועים וקורסים.

תפקיד הש“שנים במסגרת

תוכנית ש"ש בקהילה, אליה שייכת מסגרת זו, נמצאת תחת תנועת "השומר הצעיר" ובשיתוף פעולה עם בית החינוך הקיבוצי "אופק" במועצה האזורית מטה אשר.
בבית הספר "אופק"- כל ש"ש מקבל שכבה (ז'-י"ב). במהלך השנה, הש"ש פועל ומוביל את הפעילויות החברתיות של השכבה ביחד עם הצוות החינוכי ועם התלמידים. זאת דרך במות שבועיות ופרויקטים נקודתיים לאורך השנה.
אחר הצהריים, כל ש"ש הולך לאחד מישובי המועצה של השומר הצעיר אשר לומדים בבי"ס אופק. הוא מגיע 3 פעמים בשבוע במטרה להדריך ולפגוש את בני הנוער, הן במסגרת הנעורים (החינוך החברתי של הישוב) והן במסגרת השומר הצעיר (תנועת הנוער של הישוב). במשימה זו הש"ש פועל בשיתוף פעולה ביחד עם ה"קומונרים" חברי שנת השירות הפועלים באותו ישוב מטעם תנועת השומר הצעיר.
לכל ש"ש יש משפחה מארחת מקיבוץ עברון, כחלק מההשתלבות בחיי הקיבוץ.
במסגרות השונות יש לש"ש הרבה מקום להביא את עצמם, את הערכים אותם היו רוצים להביא לנערים, יוזמות ורעיונות חדשים!

כנסי התמיינות
שם הכנס
מועד התחלה
מועד סיום
בית חינוך אופק- כנס מועמדים
12/01/2023
12/01/2023
בית חינוך אופק- כנס מועמדים
19/01/2023
19/01/2023
בית חינוך אופק- כנס מועמדים
12/02/2023
12/02/2023
עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

GoUp