שנת שירות בתנועה הקיבוצית

מידע להורי מתנדבי שנת השירות

להורי מתנדבי שנת השרות,

ראשית, אנו מעוניינים להודות לכם על התמיכה, הסיוע והעידוד שהובילו ליציאת בנכם/בתכם לשנת השירות. אנו מאמינים כי לולא סיוע זה, היציאה לשנת השירות לא הייתה מתאפשרת. כשותפים כה משמעותיים, מצאנו לנכון לצייד אתכם באינפורמציה בסיסית באשר לתנאי שנת השירות והקשר איתנו – מחלקת שנת שרות של התנועה הקיבוצית. אנחנו מזמינים אתכם להיות איתנו בקשר בכל עניין רלוונטי במהלך השנה.

כללי  

בשנת תשפ"ד תפעיל התנועה הקיבוצית כ- 1,200 מתנדבי ומתנדבות שנת שירות ב- 120 מסגרות התנדבות בכל רחבי הארץ, ועוד 3 קומונות במסלול משותף עם בינ"ה. משימות שנת השירות הן רבות ומגוונות, ובכולן באים לידי ביטוי ערכים של ערבות הדדית, מעורבות ואחריות חברתית.

כלכלה ודמי כיס

במהלך השנה מקבלים מתנדבי שנת השירות כלכלה מלאה (מגורים ואוכל) על חשבון המסגרת הקולטת. בנוסף, כל ש"ש מקבל דמי כיס חודשיים ע"ס 500 ₪ אשר מיועדים לכיסוי הוצאות אישיות.

ביטוח

כל מתנדבי שנת השירות מבוטחים בביטוח מתנדבים דרך משרד הרווחה (פרטים על ביטוח המתנדבים ניתן למצוא בקישור הזה). בנוסף, מתנדבי שנת השירות מבוטחים על ידי המסגרת הקולטת בביטוח צד ג', ביטוח רכוש וביטוח אחריות מקצועית.

דמי ביטוח לאומי ובריאות

על מתנדבי שנת שירות חלות הוראות סעיף 351 (יא')(2א') בחוק הביטוח הלאומי, הפוטרות מתשלום דמי ביטוח לאומי ובריאות מגיל 18 ועד תחילת השירות הצבאי/לאומי. פטור זה חל על מי שמתגייס לשירות צבאי או לשירות לאומי לפני גיל 21, ובתנאי שאינו עובד תמורת שכר בתקופה זו (דמי הכיס אינם מוגדרים כשכר). את ההוראה המפורטת ניתן למצוא באתר האינטרנט של המוסד לביטוח לאומי, בקישור הזה.

הערה חשובה: במידה והנער/ה לא מתגייס/ת לצבא או לשירות לאומי לפני גיל 21, אין פטור מתשלום דמי ביטוח לאומי ובריאות. במקרה כזה תשלום דמי הביטוח הלאומי וביטוח הבריאות יהיה באחריות המתנדב/ת.

נסיעות

מתנדבי שנת השירות מקבלים בתחילת חודש ספטמבר כרטיס רב-קו לנסיעה חופשית באוטובוסים וברכבות. עד לקבלת הכרטיס, יכוסו הוצאות הנסיעה על ידי המסגרת הקולטת כנגד הצגת קבלות. ההגעה למסגרות ההתנדבות ברכבים פרטיים אסורה.

יציאות הביתה, חופשות וטיסות לחו"ל

מתנדבי שנת השירות זכאים ליציאה הביתה פעמיים בחודש בסופי שבוע, בכל פעם למשך 48 שעות לפחות. המתנדבים ישוחררו לביתם גם בערב ראש השנה, ביום כיפור ובליל הסדר. כמו כן, במהלך השנה זכאי כל מתנדב ל- 8 ימי חופש אישיים, וכן תינתן חופשה מרוכזת בת 4 ימים לכל הקומונה. 

טיסות לחו"ל מותרות בזמן חופשות בלבד ובאישור המסגרת הקולטת והתנועה הקיבוצית. בעת טיסה לחו"ל באחריות המתנדב לדאוג לקיומו של ביטוח מתאים.

 

פרטי קשר

מחלקת שנת השירות:   

  רון ויצנר (מנהל מחלקת ש"ש) – 054-5637634,  ron@tkz.co.il

  עופר רימון (אזור דרום ומרכז) – 052-5013060,  ofer@tkz.co.il

  גלי גרוס (אזור דרום) – 050-7579204,  gali.g@tkz.co.il

  רועי הרגיל (אזור מרכז) – 054-5208350,  roee.hargil@tkz.co.il

  יוחאי גרוס (אזור צפון) – 054-7427024, yochai@tkz.co.il

  רות ברנד (רכזת תוכן) – 052-4400989,  ruthb@tkz.co.il

ממונים על מניעת הטרדות מיניות: יוחאי גרוס 054-7427024,  סינטיה כהן 050-7438619

בברכת שנה משמעותית ומוצלחת!

צוות שנת השירות

התנועה הקיבוצית

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.