שנת שירות בתנועה הקיבוצית

שאלות נפוצות

ריכזנו עבורכם את השאלות הנפוצות שיכולות לעניין אותכם בהרשמה לשנת השרות בתנועה הקיבוצית

מתי אפשר להירשם לשנת השירות?

ההרשמה לשנת השירות של התנועה הקיבוצית מתבצעת בחודשים הראשונים של כיתה י"ב. ההרשמה נפתחת במהלך חודש ספטמבר ונסגרת בדרך כלל במהלך חודש אוקטובר.

למי מיועדת שנת השירות?

שנת שירות מיועדת לבוגרי תיכון אשר מתעתדים להתגייס לשירות צבאי או להתנדב לשירות צבאי/לאומי. בהתאם להנחיות האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, שנת השירות של התנועה הקיבוצית מיועדת לבני ובנות קיבוצים ןלתמידי בתי הספר הקיבוציים. מועמדים שאינם משתייכים לקהל היעד הזה מוזמנים להיכנס לרשימת הגופים הנוספים המפעילים מסלולי שנת שירות ולהכיר את האפשרויות הנוספות.

למה צריך מיונים לשנת שירות?

המיונים נערכים משום שלכל מסגרת מאפיינים וצרכים משלה. מכיוון שמדובר בשנה שלמה של עשייה אינטנסיבית ביותר יש צורך לבדוק במידת האפשר את רצונותיו, יכולותיו וכישוריו של כל מועמד על מנת לאפשר לו חוויית הצלחה ועשייה בשנה זו ולהפחית את הקושי, שתמיד קיים. בנוסף, המיונים נערכים על מנת לבדוק את מידת ההתאמה בין המועמדים על מנת להרכיב קומונה מאוזנת, הן מבחינת המגדר והן מבחינת יחסי הכוחות בקבוצה. זכרו - המיון והבדיקה הם הדדיים! גם אתם מוזמנים לברר, לבחון ולשאול את כל השאלות העולות על דעתכם.

למה צריך מיון ראשוני במכון מקצועי?

שלב המיון הראשוני הוא שלב שנועד להכיר אתכם ולהבין איזה סוג של משימות יתאים לרצונותיכם ויכולותיכם. לאחר המיון הראשוני נוכל להפנות אתכם למקומות שבהם, בסבירות גבוהה יותר, תוכלו לחוות שנת שירות מוצלחת ומשמעותית. המיון הראשוני מתבצע בעזרת במכון "אדם מילא", מכון אבחון ומיון תעסוקתי, על מנת להבטיח תהליך מקצועי, יעיל ואובייקטיבי. למיון הראשוני ישנה עלות של 220 ש"ח שמשולמת ישירות למכון "אדם מילא".

האם ייתכן שארצה להתנדב לשנת שירות ולא אתקבל?

לשמחתנו, המודעות לשנת השירות ויתרונותיה הולך וגובר וכך גם הרצון בקרב בני ובנות י"ב המבקשים להתקבל. יחד עם זאת, מכסת דחיות הגיוס שלנו (מספר בוגרי י"ב שלהם אנחנו רשאים לדחות את הגיוס) מוגבלת ובדרך כלל נמוכה יותר ממספר המועמדים. כתוצאה מכך איננו יכולים לקבל את כל המועמדים שנרשמים אלינו. חשוב לקחת זאת בחשבון כשנרשמים, ולהתייחס לתהליך כחוויה שעשויה להסתיים גם באכזבה. חשוב לזכור שבנוסף לשנת השירות של התנועה הקיבוצית ישנם עוד כ- 30 מסלולי שנת שירות דרך גופים אחרים וניתן לנסות להתקבל גם למסלולים אלו.

מה עלי להכין לקראת ההרשמה?

לצורך ההרשמה לשנת השירות של התנועה הקיבוצית עליך להצטייד במסמכים הבאים: 1. תמונת פנים ברורה, אשר תשמש אותנו לזיהוי שלך לאורך התהליך 2. צילום תעודת זהות כולל הספח ובו כתובת המגורים 3. אישור לימודים מבית הספר (ניתן לקבל במזכירות בית הספר) 4. פרטי ממליץ/ה. ניתן לצרף גם מכתב המלצה מגורם רלוונטי

התחלתי במילוי טופס הרשמה ועצרתי באמצע. איך משלימים את ההרשמה?

על מנת להשלים את ההרשמה עליך להיכנס מחדש לטופס ההרשמה, כפי שעשית בעת ההרשמה הראשונית (ניתן ללחוץ על "הרשמה חדשה והשלמת רישום" בתפריט העליון). לאחר הזנת מספר תעודת הזהות בטופס ההרשמה, יתמלאו באופן אוטומטי כל השדות שכבר מילאת בעבר ותוכל/י להשלים את מילוי הטופס. לאחר השלמת הרישום ושליחת הטופס, ייכנסו לתוקפם שם המשתמש והסיסמא שלך, ותוכל/י להיכנס באמצעותם לפרופיל האישי שלך.

מה קורה אם התבלבלתי במילוי הטופס ההרשמה או שאני רוצה לשנות משהו?

נכנסים לכרטיסכם האישי באמצעות שם המשתמש (מספר תעודת הזהות) והסיסמא שבחרתם ועורכים את פרטיכם. הפרט היחיד שאינו ניתן לשינוי הוא מספר תעודת הזהות, שכן זהו שם המשתמש שלכם.

מילאתי טופס הרשמה ושלחתי אותו, מה קורה עכשיו?

לאחר סיום מילוי טופס ההרשמה יישלח מייל לאישור הורים למייל שהזנתם עבור "הורה 1" בעת ההרשמה. רק לאחר שההורה יאשר את הרשמתכם במייל האישור, תקבלו הנחיות להמשך. במידה והוריכם לא קיבלו מייל, יש לבדוק בפרופיל האישי שהמייל של הורה 1 כתוב ללא שגיאות. כמו כן ניתן לבדוק אם המייל נכנס לתיבת הספאם או דואר זבל. במידה ובדקתם את כל האפשרויות ועדיין לא קיבלתם כלום ניתן לפנות אלינו דרך תיבת "צור קשר"

למה עלי לדרג 10 עדיפויות מתוך האשכול, במקום לבחור ישר 3 מסגרות בהן אני מעוניין?

לכל מסגרת יש מכסת מועמדים שיכולים להירשם אליה. מכסה זו נקבעת לפי יכולתה של המסגרת למיין מועמדים, כאשר המטרה היא לאפשר הזדמנות אמיתית לכל מועמד. דירוג 10 עדיפויות מאפשר לנו להתחשב בהעדפות שלכם, מבלי להתחייב שתשובצו למיון בשלוש המקומות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר. לתשומת לבכם - בשיבוץ המועמדים למיונים במסגרות, אנו מתחשבים קודם בדירוג של כל המועמדים שדירגו 10 עדיפויות ורק לאחר מכן משבצים את המועמדים שדירגו פחות מכך. לכן אנחנו ממליצים מאוד לדרג 10 עדיפויות ולא פחות

מילאתי את טופס ההעדפות שלי, ושובצתי למיון ב- 3 מסגרות. האם ניתן להחליף אחת מהן למסגרת אחרת?

ניתן להחליף בין מסגרות רק במידה ובמסגרת אליה אתם רוצים להירשם יש עדיין מקומות פנויים להרשמה. ניתן לברר זאת על ידי יצירת קשר איתנו.

מה קורה אם הייתי במיון במסגרת והודיעו לי שהתקבלתי?

יש להגיע להחלטה תוך שבוע וליידע את המסגרות. ברגע שאישרת קבלה למסגרת, לא תוכל להמשיך להתמיין למסגרות אחרות, גם אם כבר הוזמנת לכנסים נוספים.

מה קורה אם התקבלתי ואני רוצה לשנות או לבטל?

עליך להודיע מייד למסגרת אליה התקבלת, וכן למחלקת שנת שירות בתנועה הקיבוצית.

מה קורה אם לא התקבלתי?

לא נורא! ממשיכים להשתתף בכנסים של שאר המקומות אליהם נרשמת. עדיין לא מצאת את מקומך? מתלבט? ניתן לפנות אלינו ולברר היכן עוד מחפשים מועמדים. אנחנו נעשה כמיטב יכולתנו לסייע לכל מועמד למצוא את מקומו בשנת השירות.

במידה ועדיין יש לכם שאלות אנחנו מזמינים אתכם ליצור קשר

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.