שנת שירות בתנועה הקיבוצית
מקומות שיבוץ

שנת שירות התיישבותית במסגרת "החלוץ"

קצת על המקום

לאור המצב הנוכחי אנחנו ממשיכים את פעילתינו בקיבוצים השונים ונענים למשימה הלאומית! צו השעה הוא לחבק ולעזור לקיבוצים בעוטף, לעזור לקהילה להשתקם ולהוות כוח משמעותי בתוך הקהילה לקראת שיקום, זאת תוך לימוד על הציונות והישראלית החדשה.

שנת השירות בחלוץ הינה שנת שירות הכשרתית לפיתוח מנהיגות ולהובלת אקטיביזם חברתי. השינישינים משלבים עשייה בענפי הקיבוץ (בעיקר חינוך וחקלאות) ובקהילה, עם חיי קבוצה משמעותיים ועם לימוד חוויתי ומרחיב אופקים. העשייה, הקבוצה והלימוד הם שלושת היסודות של שנת השירות בחלוץ.
העשייה- בבקרים השינישינים של החלוץ משתלבים בענפי הקיבוץ השונים, הזקוקים לידיהם העובדות והחרוצות ובשעות אחר הצהריים הם מובילים עשייה קהילתית וחינוכית בקיבוץ, בקיבוצי העוטף נענה למשימות החדשות שהקיבוץ מציף בפנינו ונהווה כוח משמעותי בשיקום הקהילה הקיבוצית היכן שלא תהיה.

הקבוצה- ב"חלוץ" כשאומרים קבוצה, מתכוונים לחבורה שמתמודדת על עיצוב המרחב הקבוצתי כמרחב נעים המעצים את כל החברים בו. הקבוצה בחלוץ מודרכת על ידי מדריכ/ה שהתנסתה בעצמה בחיי קבוצה. הקבוצה מתנהלת תוך ניסיון מתמיד לשפר את אופני התקשורת בין חבריה. בנוסף להיותם החברים והשותפים לדירה זה של זה, הם גם שותפים לעיצוב השקפת עולם ולדרך הגשמתה.

הלימוד- ב"חלוץ" מבינים שעל מנת להשפיע על המציאות יש ללמוד אותה. לכן השינשינים שלנו לומדים ולומדים הרבה, גם בשיעורים קבועים על בסיס שבועי וגם בסמינרים, סיורים, טיולים וימי שיא השזורים לאורכה של השנה. הלימוד הינו לימוד מתוך שיחה ומפגש, לימוד שבסופו תצאו עם הרבה יותר סקרנות והרבה יותר שאלות.

קיבוץ ניר עוז הוא קיבוץ קטן ושיתופי בחבל אשכול. ככל קיבוץ בעוטף עזה הקיבוץ מתמודד עם אתגרים רבים. השינשינים נותנים את עצמם לקיבוץ מכל הלב וקהילת הקיבוץ מוקירה אותם ומחבקת אותם באהבה.

קיבוץ עין השלושה נמצא סמוך לגבול עם רצועת עזה ומזמין שינשינים לשנת שירות המבוססת על עבודה בענפי הקיבוץ, בעיקר חינוך וחקלאות, יחד עם שילוב בחיי קהילת החברים והסביבה. תרומתם משמעותית בחיי הקהילה , בני הנוער, חיי התרבות ושעות הפנאי.

קיבוץ ניצנים הוא קיבוץ קטן וירוק הממוקם בחוף אשקלון. ככל קיבוץ בעוטף עזה הקיבוץ מתמודד עם אתגרים רבים. השינשינים נותנים את עצמם לקיבוץ מכל הלב וקהילת הקיבוץ מוקירה אותם ומחבקת אותם באהבה.

קיבוץ ניר יצחק ממוקם במועצה האזורית אשכול, ומונה כ-550 תושבים. חברי הקומונה ישתלבו בעבודה החינוכית והחקלאית בענפי הקיבוץ השונים הכוללים בתוכם: גד"ש, רפת, נוי, חינוך לגיל הרך, גני ילדים, מרכזונים ובית ספר. אחרי הצהריים הקומונה תיקח חלק משמעותי בעבודה הקהילתית עם בני הנוער, המשפחות ובני הגיל השלישי וזאת דרך חונכויות, אירועי תרבות ופנאי ופרויקטים קהילתיים מתמשכים לאורך השנה.

תפקיד הש“שנים במסגרת

שנת השירות מהווה שילוב בין שנת שירות התנדבותית לבין מכינה קדם צבאית. בבקרים השינשינים והשינישיניות משתלבים בענפי הקיבוץ השונים ואחרי הצהריים הם מובילים עשייה בקיבוץ, לומדים ומקיימים חיי קבוצה פעילים. שנת השירות בחלוץ הינה שנת שירות מאתגרת, היא אינה מתאימה לכל אחד כי יש בה שילוב של עבודה מאומצת במהלך שעות היום, ובתום שעות העבודה לימוד מעמיק וחיי קבוצה אינטנסיביים. הלוז עמוס ואינטנסיבי, אך מאתגר ומספק.

לאור המצב הנוכחי אנחנו ממשיכים את פעילתינו בקיבוצים השונים ונענים למשימה הלאומית! צו השעה הוא לחבק ולעזור לקיבוצים בעוטף, לעזור לקהילה להשתקם ולהוות כוח משמעותי בתוך הקהילה.

שנת השירות פועלת בארבעה קיבוצים: עין השלושה, ניר עוז, ניר יצחק וניצנים

כנסי התמיינות
שם הכנס
מועד התחלה
מועד סיום
שנת שירות החלוץ
04/01/2024
04/01/2024
שנת שירות החלוץ
25/01/2024
25/01/2024
שנת שירות החלוץ
01/02/2024
01/02/2024
שנת שירות החלוץ
15/02/2024
15/02/2024
עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

GoUp