שנת שירות בתנועה הקיבוצית
מקומות שיבוץ

רשות הטבע והגנים – מצפה רמון

קצת על המקום

רשות הטבע והגנים היא רשות ממשלתית האמונה של שמירת הטבע והגנים במדינה. בתוך הרשות יש כמה חטיבות – מדע, אכיפה ופיקוח, לוגיסטיקה וקהל וקהילה. תפקיד הש"ש ברשות הוא בעיקר חינוך לשמירת טבע, חינוך והסברה על הטבע ועל אהבת הארץ.
הש"ש מתמיינים לעבודה במחוז דרום – המחוז הגדול ביותר בארץ, עם כמות השטחים הפתוחים והשמורות הגדולות ביותר בישראל. במחוז דרום ניתן לצפות בבע"ח חיים נדירים שניתן לראותם בעיקר בנגב- צבאים, יעלים, צבועים, זאבים, שועלים, קרקלים, עופות דורסים, מכרסמים ועוד. כמו כן מגוון נופים מרהיבים, אוצרות טבע, אתרים ארכיאולוגים ומגוון צמחייה ייחודית. ועל כל אלה אנחנו שומרים.
הכשרה – הש"ש עוברים קורס תו תקן שכולל- קורס עזרה ראשונה, שבוע ניווטים וקורס הדרכת טיולים ספציפי לאזור ההדרכה.
אורך ההכשרה הוא כחודשיים וחצי ואת ההכשרה עוברים עם עוד ש"ש מרחבי הארץ.
לאחר מכן נכנסים למרכזי ההדרכה ושם ממשיכים התמקצעות בעבודה של מרכז ההדרכה.

תפקיד הש“שנים במסגרת

אנחנו מדריכים טיולים וסיורים בדגש על שמירת טבע לקהלים שונים כגון- חיילים, משפחות, בתי ספר. אזור ההדרכה והעבודה- מבאר שבע עד אילת- מכתשים, הר הנגב, בקעת צין והערבה. אנחנו רוצים אנשים שאהבת הארץ והתשוקה להדרכה ולטיולים בוערת בהם.
העבודה מגוונת מאוד וכוללת טיולי שטח נודדים ברחבי הנגב ואילת, טיולים יומיים של בתי ספר יסודיים במצפה רמון (תכנית חינוכית ארוכת טווח), הדרכה של הפזורה הבדואית באזור הנגב (תכנית חינוכית ארוכת טווח), הדרכה של חיילים ומפקדים בבה"ד 1- בי"ס לקצינים וטיולי משפחות. עבודה עם פקחים בשטח, ניטור וסקרים של צמחים ובעלי חיים ועוד.

כנסי התמיינות
שם הכנס
מועד התחלה
מועד סיום
05/01/2024
06/01/2024
עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

GoUp