שנת שירות בתנועה הקיבוצית
מקומות שיבוץ

בית ילדים נווה חנה

קצת על המקום

כשנכנסים לנווה חנה, אי אפשר שלא להתאהב. הצבע הירוק שוטף את העיניים, ריח האפייה מרחיב את הנחיריים, קולות בעלי החיים מרגיעים את הנפש, המולת צחוקם של הילדים ממלאת את הלב. אחרי שנכנסים לנווה חנה אפשר לצאת ממנו, אך לא להוציא אותו מהלב.

נווה חנה הוא בית ילדים קסום, השוכן בקריית גת. בבית הילדים מתגוררים עשרות ילדים שהוצאו מביתם בהוראת משרד הרווחה, מסיבות שונות.
בבית הילדים, חיים הילדים באווירה משפחתית במסגרות של משפחתונים. בנווה חנה שישה משפחתונים לילדים מגילאים 6 עד 18 ושלוש קבוצות של פנימיות יום, שאחת מהן מעורבת, לילדים בדואים ויהודים כאחד.
נווה חנה הוא מקום ייחודי, שממציא את עצמו מחדש כל הזמן. יש בו בין השאר פינת חי מדהימה ביופייה ומאפייה חינוכית שנועדה להקנות לילדים את ערך העבודה. במקום מתקיימת כל העת פעילות חינוכית ענפה, על ידי צוות שהילדים בראש מעייניו.
נווה חנה הוא בית חם עבור הילדים. בו הם מקבלים חום ואהבה, תמיכה וייעוץ, אוזן קשבת ויד מלטפת. בנווה חנה כל ילד גדל, מתפתח, לומד, ומקבל את הכלים והביטחון לפרוש כנפיים, ולעוף הכי גבוה שיוכל. המחויבות לכל ילד הינה לטווח ארוך – גם לאחר סיום השהות בנווה חנה הצוות מחכה לו למטה, על הקרקע, עם רשת תמיכה עצומה – כדי לתפוס אותו במקרה שייפול.

תפקיד הש“שנים במסגרת

תפקיד הש"ש "בבית ילדים נווה חנה" הינו אח בוגר מלווה לילדים.
מטרתו להיות חלק מהצוות המוביל של המשפחתון, אבל מנגד להיות גם החבר הכי טוב של הילדים.
עבודה של הש"ש מתחילה כבר בהשכמות יחד עם אם הבית של המשפחתון ועד ליווי הילדים לבית הספר. למשמרת חוזרים בשעות הצהריים, לאחר סיום הלימודים. מרגע זה יש שגרה יומיומית, שכוללת שתי ארוחות, שעת למידה/ העשרה, חוגים, פעילויות, שעות אישיות, זמן חופשי עם הילדים, התארגנות לקראת השינה ושעת סיפור…
בנוסף השש לוקחים חלק בפרויקטים של בית הילדים, לדוגמה: מועצת הבית- שיתוף חניכים בניהול הבית, פנס רחוב- מתן בסתר, קבוצת בוגרים ובוגרות- העצמת הנוער ועיסוק בהתבגרות, פינת חי- טיפול בבעלי החיים ועוד…
ש"ש בבית הילדים צריך להיות עם לב גדול, חם ואוהב ילדים עם ראש פתוח ורצון ליזום ולהתפתח, בעל יחסי אנוש טובים, עם מוסר עבודה גבוה שלא מפחד מאתגרים ועבודה אינטנסיבית. בתמורה תקבלו משפחה חמה ואוהבת, כלים לחיים והערכה…

כנסי התמיינות
שם הכנס
מועד התחלה
מועד סיום
כנס מיונים
23/01/2024
23/01/2024
כנס מיונים
30/01/2024
30/01/2024
עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.

GoUp