שנת שירות בתנועה הקיבוצית

מידע להורי מועמדים

הורים יקרים,

בחודש ספטמבר תיפתח ההרשמה לשנת השירות של התנועה הקיבוצית עבור מועמדים בכיתה י"ב.

כשותפים משמעותיים בתהליך הבחירה והמיון של ילדיכם, אנו מוצאים לנכון לצייד אתכם במספר נקודות חשובות:

  • התנועה הקיבוצית היא אחד מתוך כ- 30 גופים המפעילים מסלולי שנת שירות. כדאי להכיר את מגוון האפשרויות, כולל מכינות קדם-צבאיות (שנתיות וחצי-שנתיות) ולשקול הרשמה לגופים נוספים. את רשימת הגופים הנוספים ניתן למצוא כאן.
  • הביקוש לשנת השירות של התנועה הקיבוצית גבוה בהרבה ממספר המועמדים שנוכל לקבל (כמות המקומות נקבעת ע"י משרד הביטחון, אשר מקצה לנו כמות מוגדרת של תקני דחיות גיוס). כתוצאה מכך, לא נוכל לקבל את כל המועמדים שיעברו את התהליך. בשנה שעברה יחס הקבלה מתוך כלל המועמדים שנרשמו עמד על 1:4, כלומר מכל 4 מועמדים רק 1 התקבל/ה. חשוב לקחת בחשבון שהתהליך עשוי להסתיים באכזבה עבור חלק מהמועמדים, גם אם הם מתאימים ובעלי מוטיבציה גבוהה.
  • המיון לשנת השירות של התנועה הקיבוצית כולל מספר שלבים, אשר מפורטים בהנחיות למועמדים באתר. חשוב לקרוא את ההנחיות בעיון ולהיות ערניים לעדכונים אם יהיו כאלו. העדכונים יופיעו באתר ויישלחו למועמדים במייל ובפרופיל האישי שלהם.
  • המיון לשנת השירות של התנועה הקיבוצית פועל על פי עיקרון הבחירה ההדדית. בהתאם לכך, המועמדים בוחרים לאילו מסגרות ברצונם להתמיין (בהתאם לאשכול אליו שובצו אחרי יום ההיכרות) וצוות המסגרת בוחר מי מבין המועמדים שהגיעו למיון יתקבל לקומונה. דבר זה יוצר מחויבות של שני הצדדים להצלחה במהלך השנה. עם זאת, חשוב לזכור שלעיקרון זה יש גם מחירים – המועמדים נוסעים לכנסים במסגרות בסופי שבוע ועוברים מיון נפרד בכל מסגרת, בנוסף ליום ההיכרות הראשוני.
  • תקופת המיונים עשויה להיות תקופה מורכבת וקשה עבור חלק מהנערים. מיון ככלל עשוי להיות מלחיץ, ועבור רוב המועמדים זו אחת הפעמים הראשונות שהם חווים תהליך ממיין בסדר גודל כזה, בעיקר כאשר לעתים התחושה היא שהם מתמודדים מול חבריהם ליישוב או לכיתה על אותם מקומות. חשוב שלכל מועמד תהיה כתובת מכוונת ותומכת, שעוזרת לעבור את התהליך – בין אם הוא מסתיים בקבלה לאחת הקומונות ובין אם לא – באופן בריא ובפרופורציות נכונות. כדאי להתייחס לתהליך המיון גם כתהליך מלמד להמשך החיים (לקראת מיונים נוספים שיגיעו בהמשך), ולזכור שבשל כמות המועמדים הגבוהה הבחירה היא של מי שנראה המתאים ביותר למשימה ולהרכב הקבוצתי, מתוך מועמדים מתאימים רבים.
  • אנחנו, צוות שנת השירות של התנועה הקיבוצית, עומדים לרשותכם בכל שאלה ובקשה לקראת ובמהלך המיונים. אנחנו עושים מאמצים רבים להכשיר את מלווי הקומונות לקראת המיונים במסגרות ולוודא שהמיון מתבצע באופן מקצועי ומכבד. במידה ונתקלתם בחוויה שונה, אנא עדכנו אותנו כדי שנוכל לטפל בכך.

בהצלחה!

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.