שנת שירות בתנועה הקיבוצית

מהי שנת שירות

מהי שנת שרות

איש ובנו טיילו להם ביער, כשלפתע כשל הנער וכאב חד עבר בו. הוא צעק: "אההה" ולהפתעתו, שמע קול מכיוון ההרים: "אההה". מלא סקרנות הוא חקר: מי אתה? אבל התשובה היחידה שקיבל הייתה: מי אתה? החיקוי הזה הכעיס אותו והוא קרא שוב: אתה מוג לב! והקול ענה לו: אתה מוג לב! הוא הביט באביו ושאל: אבא, מה קורה כאן? בן, שים לב! ענה האב וקרא: אני מתפעם ממך! והקול ענה: אני מתפעם ממך. האב צעק: אתה נפלא! והקול ענה: אתה נפלא! הנער נותר מופתע ולא הבין מה קורה פה.

אז הסביר לו האב: אנשים קוראים לזה "הד", אבל באמת קוראים לזה "החיים". החיים תמיד מחזירים לך את מה שאתה נותן. אם אתה רוצה יותר אהבה בתוך חייך – תן אהבה. אם אתה רוצה יותר נדיבות בתוך חייך – היה נדיב. אם אתה רוצה יותר הבנה וכבוד בתוך חייך – תן הבנה וכבוד. אם אתה רוצה שאנשים יהיו סבלנים כלפיך – תן סבלנות והערכה. כי החיים תמיד מחזירים את מה שאתה נותן".

שנת השירות היא שנת התנדבות המתבצעת לאחר סיום התיכון ולפני הגיוס לשירות הצבאי / לאומי. מתנדבי שנת השירות דוחים בשנה את גיוסם, ותורמים לחברה ולמדינה בפעילות חינוכית, חברתית, קהילתית והתיישבותית. זוהי שנה של התנסות, של צבירת חוויות, של התבגרות ושל עצמאות! בשנת השירות תהיו חלק מצוות חינוכי, תשמשו כאחים בוגרים, תהיו מדריכים המקשיבים לילד. מתנדבי שנת השירות חיים בקומונות ומתנסים בחיי קבוצה ושיתוף, על כל המשתמע מכך! לשנת השירות ניתן לצאת דרך התנועה הקיבוצית, או דרך אחד מהארגונים המשלחים הנוספים המפעילים מסלולי שנת שירות. לכל גוף משלח יש תחומי פעילות מוגדרים וקהל יעד משלו. את רשימת הארגונים המשלחים תוכלו למצוא כאן. שנת השירות יכולה להתבצע במסגרת של דחיית שירות רגילה או במסגרת מסלול גרעין נח"ל.

עוגיות

אתר זה משתמש בעוגיות כדי לשפר את הפונקציונליות של האתר, לספק לך חוויית גלישה טובה יותר ולאפשר לשותפים שלנו לפרסם לך.

מידע המפרט על השימוש בעוגיות באתר זה וכיצד ניתן לדחות אותם, ניתן לצפות במדיניות העוגיות שלנו.

על ידי שימוש באתר זה או לחיצה על "אני מסכים", אתה מסכים לשימוש בעוגיות.